A Mazda már most is rengeteg családi SUV közül válogathat, de eddig még soha nem volt hétüléses – legalábbis Európában. Az új CX-80 választ ad a nagyobb, tágasabb Mazda iránti igényre, mivel az utolsó három üléssoros autója, a felejthető és névadó 5 MPV volt, ha még emlékszel rá. Az alábbiakban a carmagazin.co.uk tesztjét olvashatjátok majd.
Ez az autó most valószínűleg más benyomást fog kelteni. Nézzük csak végig. Alacsony (terepjáró) karosszériájával, finoman kidolgozott oldalaival és a fülke háttámlájának arányaival minden bizonnyal másként néz ki, mint a szokásos dobozos megjelenés. A Mazda új zászlóshajója, a CX-80, papíron ígéretesnek tűnik, de vajon képes lesz kiemelkedni az erős versenytársak közül? A legnagyobb riválisai, a legújabb Skoda Kodiaq és az új Hyundai Santa Fe, komoly kihívást jelentenek számára.
Első benyomások az új Mazdáról
Előnyök: Tágas elrendezés, kiváló ergonómia, bőséges felszereltségi szint
Hátrányok: Finomítatlan hibrid motor, a rivális SUV-k nagyobb csomagtartóval rendelkeznek
Miért különleges a CX-80?
Ha úgy gondolja, hogy a CX-80 ismerősnek tűnik, annak az az oka, hogy az elülső fele lényegében megegyezik a Mazda CX-60– éval , a japán cég európai termékcsaládjának az elmúlt néhány évében, amely új ügyfelek előtt nyitotta meg a márkát, és bemutatta, ez volt a Mazda első plug-in hibridje.
A CX-80 lényegében egy megnyújtott CX-60, amely hosszabb tengelytávval, harmadik üléssorral és átdolgozott hátsó résszel érkezik – bár a hátsó dizájn, finoman szólva, nem a legsikeresebb. A modell körülbelül 25 centiméterrel hosszabb és 3 centiméterrel magasabb, miközben a Mazda a felfüggesztést is áthangolta a nagyobb kényelem érdekében, ami a CX-60 esetében gyakran kritika tárgyát képezte.
A Mazda visszafogott brit eladási számokra számít, de bízik benne, hogy – akárcsak a CX-60 esetében – képes lesz prémium márkák vásárlóit is magához csábítani. Riválisai között említi a jóval drágább Mercedes-Benz GLE-t és BMW X5-öt, valamint a nemrégiben frissült Kia Sorentót, amely szintén az egyik közvetlen versenytárs.
Mik a specifikációk?
A CX-80 motorválasztéka nagyrészt megegyezik a CX-60-éval, azzal a különbséggel, hogy az alap hátsókerék-hajtású dízelmotor itt nem érhető el – bármennyire is vonzó lenne egy hátsókerekes, hétüléses SUV ötlete. Ennek megfelelően a CX-80 minden modellje összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval érkezik. A vásárlók választhatnak konnektorról tölthető hibridet (PHEV) vagy a Mazda intelligens, sorhatos dízelmotorját.
A Mazda eredetileg egy sorhatos Skyactiv-X benzines motort is ígért, de a változó piaci körülmények miatt ezt a lehetőséget elvetették.
Miért népszerű a PHEV?
A brit piacon az adókedvezményeknek köszönhetően várhatóan a plug-in hibrid lesz a legnépszerűbb választás. A PHEV hajtáslánc egy 2,5 literes benzinmotort kombinál egy elektromos motorral, amely összesen 323 lóerőt és 500 Nm nyomatékot biztosít. Ez a kombináció 6,8 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-ról 100 km/h-ra.
A 17,8 kWh-s akkumulátorral a CX-80 akár 61 km tisztán elektromos hatótávot is elérhet, ami összehasonlítható a Hyundai Santa Fe PHEV értékével. Ugyanakkor ez az akkumulátorkapacitás alig fele a lenyűgöző Skoda Kodiaq plug-in hibridének.
A CX-80 így egyszerre kínál prémium vezetési élményt és gazdaságos üzemeltetést, amely ideális választás lehet a nagycsaládosoknak és a modern SUV-k kedvelőinek.
Milyen belül?
A Mazda a CX-80 megnövelt méreteit ügyesen kihasználva egy igazán tágas SUV-t alkotott. A Skoda Kodiaq-kal ellentétben itt az alapfelszereltség része a hét ülés, ráadásul a Homura és Homura Plus felszereltségnél egy hatüléses változat is elérhető, ahol a középső sorban két kényelmes kapitányülés kap helyet. Akárcsak a Kia EV9 hasonló elrendezésében, a hétüléses konfiguráció praktikusabb választásnak tűnik a mindennapi használatra.
Középső és harmadik üléssor
A középső sorban bőséges hely áll rendelkezésre még magasabb utasok számára is. Egyetlen hátrányként a panorámatető és annak kissé alacsonyra nyúló napellenzője csökkentheti a fejteret. A második üléssor könnyedén előrecsúsztatható, ami szokatlanul egyszerű hozzáférést biztosít a harmadik sorhoz.
A harmadik sor ülőhelyei elsősorban gyerekek számára ideálisak, de felnőttek is elfogadható kényelmet találnak egy rövidebb utazás erejéig. A harmadik sorban található dedikált tárolóhelyek és USB-C csatlakozók további praktikus megoldások, amelyek megkönnyítik az utasok dolgát.
A CX-80 belső kialakítása a tágasságot és a funkcionalitást helyezi előtérbe, miközben a kényelmet sem hanyagolja el. Ideális választás lehet nagyobb családok számára, akik elegáns, mégis praktikus autót keresnek.
Ítélet a Mazda CX-80-ról
A Mazda széles SUV-kínálata gyakran átfedéseket eredményez, és ez különösen igaz volt a CX-60-ra. Bár csak egy kicsit volt nagyobb a CX-5-nél, jelentősen drágább is volt. Az új CX-80 azonban üdvözlendő újdonság a termékpalettán, és lenyűgöző belső térbeli rugalmasságával kiváló választássá válik nagycsaládosok számára. A harmadik üléssor is valamivel kényelmesebben használható, mint az alapvető riválisok esetében.
A hibrid hajtáslánc gyenge pontja
A konnektorról tölthető hibrid rendszer kétségkívül a CX-80 legnagyobb gyenge pontja. Ha kifejezetten egy hibrid, hétüléses SUV-t keresel, akkor valószínűleg a Skoda Kodiaq vagy a Hyundai Santa Fe felé kellene orientálódnod, mivel ezek a modellek jobb hibrid beállításokkal rendelkeznek.
Dízel és hagyományos érzés
Azonban, ha nem ragaszkodsz a hibrid változathoz, és inkább egy sima, gazdaságos dízelmotorra vágysz, akkor a CX-80 kiváló, nagy SUV-ként a hagyományos formátumban nyújtja a legjobb teljesítmény. Elegáns dizájnja és tágas belső tere ideális választássá teszi a családot
Tovább az eredeti cikkre: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mazda/cx-80-suv/
Képek forrása: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mazda/cx-80-suv/
A Mazda hivatalos tájékoztatóját és további képeket az új CX-80-ról, pedig itt találod.
_____________________________________________________________
Ha a Mazda CX-80 vagy bármely más Mazda modell tulajdonosa vagy, a Duna Motor Mazda márkaszerviz a legjobb választás a karbantartás és javítás terén. Tapasztalt szakembereink gyorsan és precízen végeznek minden szervizelési munkát, biztosítva, hogy autód mindig a legjobb állapotban legyen.